Kullens Sportfiskeklubb
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
18 Augusti 2010 kl. 23:03:49

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Glöm inte att skriva fiskerapport om du varit ute och fiskat.
29789 inlägg i 6024 ämnen av 705 Medlemmar
Nyaste medlemmen: olaaxe
* Startsida Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera
+  Kullens Sportfiskeklubb
|-+  Särskilda inriktningar
| |-+  Båtfiske
| | |-+  Kajakfiske
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne. « föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Kajakfiske  (läst 826 gånger)
MrUniverse
Full Member

Antal inlägg: 203

Öring i Harasjömåla

Visa profil
« skrivet: 28 Oktober 2008 kl. 12:03:05 »

Någon här på forumet som fiskar från kajak i trakterna runt Kullen och har lust att dela med sig av sina erfarenheter?
Kommer att skaffa en under hösten/vintern och vill gärna ha tips om vad som behövs för ett smidigt och säkert kajakfiske på havet etc. Har kollat på fiskesnack där det pratas en del om detta men det verkar som alla där fiskar i sjöar och/eller utomlands.
Blir troligen en Malibu X-Factor eller en eXtreme, ska fiska här och i Blekinge.
Loggat

Hoppas spräcka nollan snart
Englishman
Full Member

Antal inlägg: 153

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 28 Oktober 2008 kl. 22:11:57 »

Hello
Jag agare en Malibu X-Factor, jag kan rekommendera kajaken. Har du provat eller om du vill prova kan jag ställa upp och du kan test paddla min om du vill.
David
« Senast ändrad: 28 Oktober 2008 kl. 22:25:20 av Englishman » Loggat
MrUniverse
Full Member

Antal inlägg: 203

Öring i Harasjömåla

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 29 Oktober 2008 kl. 10:11:59 »

Den ser stabil ut! Hur klarar den brytande vågor längsmed stränder?
Det hade varit roligt att prova eller åtminstonde kolla hur den ser ut. Nu är det väl i kallaste laget?
Hur transporterar du den? Är den t.ex. lätt att ensam lyfta upp på ett takräcke.
Loggat

Hoppas spräcka nollan snart
Englishman
Full Member

Antal inlägg: 153

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 29 Oktober 2008 kl. 21:38:34 »

Den är mycket stabil utan tvekan. Den klarar brytande vågor längsmed stränder bra, men man ska komma ihåg att hålla kajaken rakt mot stranden och inte låta kajaken få bredsida.
Prova gå bra, jag ska till västersjön nu på lördag eller söndag och fiska efter gädda , det gå också bra att prova i Skälderviken eller i Höganäs , det är inte så kallt Grin .

Kajaken är ganska tung , ca 30 kg, men det går att lyfta upp den på på takräcke själv.Jag är 195 cm och har en Hyundai Matrix och den är en hög bil. När jag är framme vid parkering har jag en kajak vagn för att förflytta kajaken till vatten brynet.

När jag är ute och paddlar (höst och vinter) använder jag vadar byxor med ett skärp, vadar jackor och flytt väst.
Loggat
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!